Wie mij al wat langer kent, of juist onlangs heeft ontmoet, weet dat ik een groot fan ben van LinkedIn als hulpmiddel om je relaties te onderhouden. Sloot je vroeger een netwerkgesprek meestal af met het uitwisselen van visitekaartjes, tegenwoordig doen we dat vaak niet meer en pakken we meteen ons mobieltje om direct te […]

Lees verder

Wat is een kwalitatief goed netwerk? Diversiteit in je netwerk is erg belangrijk: een netwerk met uiteenlopende typen mensen. Denk niet alleen aan m/v, leeftijd, afkomst en opleiding maar ook aan kennis, interesses, waarden, enzovoorts. Bij het netwerken ontmoet je allerlei verschillende mensen, maar verbind jij je ook met iemand die heel anders is dan jijzelf? […]

Lees verder

Al een aantal jaren ben je actief op social media. En op een dag realiseer jij je dat je inmiddels zóveel connecties hebt, dat je nauwelijks weet wie dat allemaal zijn. Herken je dat? Dan is de zomer misschien een geschikte tijd om eens te kijken met wie jij het contact weer eens wilt aanhalen. […]

Lees verder

3 tips voor werkzoekenden Als je werkzoekend bent, zou een goed LinkedIn profiel bovenaan je prioriteitenlijstje moeten staan. Blijf niet hangen in ‘dat moet ik nog eens doen’, want elke recruiter checkt jouw profiel. Met de laatste LinkedIn wijzigingen, kan het nodig zijn jouw profiel hierop aan te passen. Zorg dat je dat doet en […]

Lees verder

In het vorige artikel las je hoe je een goed antwoord geeft op de vraag “wie ben jij?”. Naast de inhoud (jouw netwerkpitch) is ook de timing en intonatie daarbij erg belangrijk. Als je het artikel gemist hebt, vind je het hier. Elk gesprek, hoe goed ook, moet een keer worden afgerond. En dat gaat […]

Lees verder

In het vorige artikel las je hoe het stellen van goede vragen kan leiden tot vertrouwen en interesse in jouw diensten. Daarna krijg je vaak de vraag “en wat doe jij?”. Het antwoord dat jij dan geeft, is belangrijker dan je misschien denkt. Veel dienstverleners die deze vraag krijgen, noemen simpelweg hun functie. Bijvoorbeeld “ik […]

Lees verder

In de vorige fase heb je een relatie opgebouwd met je gesprekspartner. Je hebt interesse getoond voor hem als persoon én zakelijk. Het zou mooi zijn als je gevraagd hebt hoe zijn ideale klant er uitziet, zodat je waardevolle verbindingen kan leggen. Fase 5 is de zakelijke fase. Dit is de fase die veel netwerkers […]

Lees verder

Na de eerste kennismaking, de small talk en het bruggetje naar een nieuw gespreksonderwerp, ben je beland in fase 4: de kans om elkaar tijdens het ‘echte’ gesprek beter te leren kennen en uit te zoeken of je elkaar ergens mee kunt helpen. Dit is de fase waarin oprechte interesse, het stellen van de juiste […]

Lees verder

Soms vraagt iemand je om een aanbeveling te schrijven voor LinkedIn. En wil je dat best doen, maar weet je niet zo goed wat je moet schrijven. Hieronder vind je 5 tips om een goede aanbeveling te schrijven. En de stappen om deze op LinkedIn te plaatsen. Schrijf eerst een concepttekst in Word. Als je meteen […]

Lees verder

10 tips om meer volgers te krijgen op je LinkedIn Bedrijfspagina Je bedrijfspagina op LinkedIn is de aangewezen plek om nieuws te delen met je zakelijke ‘fans’, je volgers. Je bereikt meer mensen als je meer volgers hebt, dus zorg ervoor dat zoveel mogelijk van jouw klanten en andere relaties je gaan volgen! Hoe zorg je nu voor […]

Lees verder
Pagina 1 van 512345