Krijg meer volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina

10 tips om meer volgers te krijgen op je LinkedIn Bedrijfspagina

Je bedrijfspagina op LinkedIn is de aangewezen plek om nieuws te delen met je zakelijke ‘fans’, je volgers. Je bereikt meer mensen als je meer volgers hebt, dus zorg ervoor dat zoveel mogelijk van jouw klanten en andere relaties je gaan volgen!

Hoe zorg je nu voor meer volgers? 10 tips:

1. Vraag al je collega’s om hun LinkedIn-profiel te koppelen aan de Bedrijfspagina. Hebben zij nog geen LinkedIn-profiel, moedig ze dan aan om er een te maken. Wie zichzelf serieus neemt kan echt niet meer zonder LinkedIn-profiel.

2. Stuur je LinkedIn-connecties een bericht om ze te vertellen dat je een Bedrijfspagina hebt aangemaakt. Plaats de hyperlink van jouw bedrijfspagina in die mail, zodat ze direct naar je bedrijfspagina kunnen gaan om hem te volgen. Vraag daar ook gerust om.

3. Kondig je Bedrijfspagina aan in een e-mail of nieuwsbrief aan bestaande klanten en samenwerkingspartners. Vraag ontvangers meteen om je per antwoordmail te laten weten welk type informatie ze graag zouden willen ontvangen via jouw Bedrijfspagina. Dat geeft je waardevolle informatie voor te plaatsen berichten (updates).

4. Plaats een “Volg ons via LinkedIn” knop op elke pagina van je website. De beheerder van jouw website kan de code voor een “Volg”-knop (de zogenaamde plugins) kopiëren vanaf de ontwikkelaarspagina op LinkedIn. Deze kun je dan toevoegen aan je website. Zo kunnen LinkedIn leden met één druk op de knop jouw bedrijfspagina gaan volgen.

5. Schrijf een blog zodra jouw Bedrijfspagina klaar is. Zo’n blog moet bijdragen aan jouw ‘expertstatus’ en het gewenste imago van jouw bedrijf.  Verwijs in je blog naar jouw Bedrijfspagina via de “Volg ons”-knop. Let op dat er verschillende Volg-knoppen zijn voor het volgen van jouw persoonlijke profiel en voor het volgen van je bedrijfsprofiel.

6. Voeg een “Volg ons”-knop toe aan je e-mail handtekening. Waarschijnlijk heb je al een volg-knop naar je persoonlijke profiel. Voeg ook die naar de bedrijfspagina toe. Vraag ook je medewerkers/collega’s om dit te doen. De verschillende knoppen vind je hier.

7. Zorg dat de inhoud relevant is voor je volgers. Hoe beter de inhoud (‘content’), des te groter de kans dat de updates gedeeld, becommentarieerd en interessant worden gevonden. En houd het kort, 1 of 2 alinea’s is voldoende.

8. Wees niet te commercieel. Ook al is het een bedrijfspagina, commerciële berichten worden al snel als spam beoordeeld en dat leidt al snel tot het ‘ontvolgen’ van jouw bedrijfspagina. Probeer je volgers zoveel mogelijk toegevoegde waarde te bieden, bijvoorbeeld door het aankondigen van je nieuwe blog met waardevolle tips over een onderwerp dat jouw volgers interesseert.

9. Stuur niet te vaak updates. Bedrijven die heel vaak updates plaatsen worden door LinkedIn geverifieerd en lopen het risico dat hun bedrijfspagina wordt verwijderd. Een tot drie updates per week is prima.

10. Zet de link naar jouw bedrijfspagina in berichten (‘discussies’) in Groepen. Deelnemen aan Discussies in relevante LinkedIn-groepen helpt je aan meer zichtbaarheid bij jouw doelgroep. Zet onder jouw bijdrage aan de discussie eventueel de link naar jouw bedrijfspagina, maar doe dat niet steeds in dezelfde groep.

Bonus tip: Promoot jouw LinkedIn bedrijfspagina ook op andere social media sites, zoals Twitter en Facebook.